V okviru projekta Inovativna pedagogika 5.0 smo na JVIZ I. OŠ Rogaška Slatina z učenci drugega razreda izvedli dejavnost “lov na zaklad”, katere namen je bil na igriv in praktičen način razvijati osnovne kompetence računalništva in informatike.
Dejavnost je bila zasnovana tako, da so učenci skozi gibanje in reševanje nalog usvajali temeljne koncepte računalništva, brez uporabe digitalnih naprav. Pri lovu na zaklad so dejansko spoznavali, kako delujejo računalniški sistemi kot celota, kjer posamezni elementi sodelujejo pri reševanju nalog. Poleg tega so pridobivali izkušnje z zbiranjem, organiziranjem in analiziranjem informacij, kar jim je omogočalo napredovanje pri igri. Med potekom dejavnosti so sledili navodilom, reševali probleme ter razvijali sposobnost logičnega razmišljanja.
Učenci so bili razdeljeni v skupine, vsaka skupina pa je začela na določeni lokaciji, kjer jih je pričakala naloga z uganko. Rešitev naloge jih je usmerila na naslednjo lokacijo, pri čemer so jih namigi vodili do končnega gesla. Uspešno izvedena naloga temelji na sodelovanju in komunikaciji znotraj skupin, kar dodatno okrepi tudi njihove socialne veščine.
Učenci so se lova na zaklad udeležili z navdušenjem, saj sta gibanje in pa reševanje problemov idealna kombinacija za kravžljanje živahnih in radovednih sivih celic drugošolcev. Tako so sodelovali pri reševanju nalog in s skupnimi močmi uspešno odkrivali besede, potrebne za rešitev končnega izziva. Med igro so pokazali veliko ustvarjalnosti, prilagodljivosti in iznajdljivosti.
Nekaj učinkov tovrstvnih dejavnosti je tudi razvijanje algoritmičnega razmišljanja, sposobnosti iskanja informacij ter sodelovanja med učenci. Praktično usvajanje konceptov računalništva in informatike brez uporabe računalnika predstavlja pomemben korak pri njihovem nadaljnjem učenju in razumevanju teh vsebin.